TheDailyStuff
TheDailyStuff
No Result
View All Result
Home Online marketing

Het See, Think, Do, Care model van Google

Thanh Lanh Tran by Thanh Lanh Tran
oktober 3, 2022
in Online marketing
Reading Time: 4 mins read
0
See think do care model
Deel op FacebookDeel op TwitterDeel op Whatsapp

In dit artikel van TheDailyStuff wordt het See Think Do Care model toegelicht. Het See Think Do Care model is een model waarmee je kunt nadenken over hoe je jouw doelgroep aanspreekt. Het model is oorspronkelijk ontwikkeld voor online marketing, maar is inmiddels ook toepasbaar op andere gebieden, zoals branding, productontwikkeling en customer service.

Wat is het See Think Do Care model?

Het See Think Do Care model is een online marketing model ontwikkeld door Google. Het model is bedoeld om bijvoorbeeld SEO specialisten en (online) marketeers te helpen bij het plannen en uitvoeren van online campagnes. 

Voor wie is het See Think Do Care model?

Het See Think Do Care model is een framework dat marketeers kunnen gebruiken om hun marketingstrategie voor een bepaald product of dienst te bepalen. Het model is gebaseerd op het idee dat consumenten verschillende stages doorlopen voordat ze een aankoop doen. 

De verschillende fases van het STDC model

Het STDC bestaat uit verschillende fases met ieder zijn eigen kenmerken.

See

In de eerste fase, ‘See’, ziet de consument het product of de dienst en wordt hij zich ervan bewust. In de eerste fase (zien) moeten mensen weten dat je bedrijf of product bestaat. Hiervoor moeten marketeers zorgen voor zichtbaarheid op relevante zoektermen en websites. Zichtbaarheid kan bijvoorbeeld vergroot worden door advertenties, contentmarketing (SEO teksten) en sociale media.

Think

In de tweede fase, ‘Think’, overdenkt de consument het product of de dienst en beslist hij of het iets is waar hij in interesse heeft. In de tweede fase (denken) moeten mensen nadenken over je bedrijf of product. Hiervoor moeten marketeers zorgen voor relevante en interessante content. Content kan bijvoorbeeld worden in de vorm van blogposts, infographics, e-books en whitepapers.

Do

In de derde fase, ‘Do’, neemt de consument het product of de dienst af en gaat hij ermee aan de slag. In de derde fase (doen) moeten mensen je bedrijf of product gebruiken. Hiervoor moeten marketeers zorgen voor een optimale gebruikerservaring. Gebruikerservaring kan bijvoorbeeld verbeterd worden door een schoon en overzichtelijk website, een duidelijke call-to-action en een goede customer support.

Care

En in de laatste fase, ‘Care’, volgt de consument het product of de dienst na en beslist hij of hij er tevreden mee is. Na afloop van een aankoop stopt de klantreis niet. Het is belangrijk om de klant tijdens de care fase goed te behandelen, zodat hij of zij zich aan je bedrijf bindt. Dit doe je door het verloop van de bestelling goed en duidelijk te laten verlopen. Zorg er ook voor dat de klant zich waardevol voelt door jouw bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld door een cadeautje in het pakketje te doen of een voucher voor een volgende aankoop.

Verschillende campagnes voor verschillende fases

Als marketeer kun je bijvoorbeeld voor de ‘seers’ een campagne maken waarbij je het product of de dienst laat zien en uitlegt wat het doet. Je kunt ook een aanbieding doen, zodat de consument meteen gebruik kan maken van het product of de dienst. Voor de ’thinkers’ is het belangrijk om hen duidelijk te maken waarom het product of de dienst uniek is en waarom het voor hen interessant zou kunnen zijn. Je kunt hierbij gebruik maken van getuigenissen, reviews en testimonials. Voor de ‘do’ers’ is het belangrijk om het product of de dienst gemakkelijk te maken om af te nemen. Dit kan door middel van een gratis proefperiode, een eenvoudige bestelprocedure of een kortingscode. En voor de ‘carers’ is het belangrijk om ervoor te zorgen dat het product of de dienst aan hun verwachtingen voldoet en dat ze tevreden zijn met het resultaat. Dit kan door middel van een follow-up e-mail door middel van een email marketing flow of een telefonische survey. 

Niet iedere consument is hetzelfde!

Het See Think Do Care model is een nuttig framework voor marketeers omdat het duidelijk maakt dat niet iedere consument hetzelfde is. Sommige mensen zullen het product of de dienst zien en meteen kopen, terwijl anderen er eerst over willen nadenken en dan besluiten of het iets voor hen is. Het is belangrijk om te weten welke type consument je voor je product of dienst hebt, zodat je de juiste marketingstrategie kunt kiezen. Door het model te gebruiken, kun je ervoor zorgen dat je campagnes zijn toegespitst op de behoeften van je doelgroep en dat je campagnes effectief zullen zijn.

Previous Post

Waarom ook jij moet beginnen met het eten van vleesvervangers

Next Post

Gesigneerde voetbalshirts als uniek aandenken én investering

Thanh Lanh Tran

Thanh Lanh Tran

Related Posts

Nederlands social media onderzoek 2023
Online marketing

Social Media in 2023: Nederlanders minder op Facebook en Twitter

by Robert Kroes
januari 31, 2023
0

Het jaarlijks onderzoek naar het gedrag van Nederlanders op social media is gepubliceerd. Uiteraard delen wij de opvallendste uitkomsten met...

Read more
Wat is digital marketing?

Wat is digital marketing?

november 11, 2022
wat is een customer journey

Wat is een customer journey?

november 13, 2022
Wat doet een SEO specialist?

Wat doet een SEO specialist?

november 16, 2022
Wat is Google Analytics

Wat is Google Analytics? En wat kun je ermee?

september 27, 2022
Next Post
Gesigneerde voetbalshirts

Gesigneerde voetbalshirts als uniek aandenken én investering

Recommended

max-verstappen-appartement-monaco1

Binnenkijken in het luxe huis van Max Verstappen in Monaco

maart 5, 2023
chatgpt-google-bing

Google loopt achter nu Bing domineert met ChatGPT en hoe dit zoekmachines miljarden gaat kosten

maart 7, 2023

Categorieën

  • Auto
  • Beauty
  • Business
  • Crypto
  • Entertainment
  • Fashion
  • Festivals
  • Food & Drinks
  • Formule 1
  • Gadgets en Tech
  • Games
  • Geld
  • Gezondheid
  • Gifts
  • Health
  • Home & Living
  • Horloges
  • Lifestyle
  • Movies & Series
  • Online marketing
  • Reviews
  • Sneakers
  • Sports
  • Tattoos
  • Tips
  • Travel
  • Voetbal

Don't miss it

Robert Doornbos, vermogen, inkomsten en bezittingen in 2023
Geld

Robert Doornbos: zijn vermogen, inkomsten en bezittingen in 2023

maart 29, 2023
Rico Verhoeven, zijn vermogen, salaris en bezittingen in 2023
Geld

Rico Verhoeven: zijn vermogen, bezittingen en salaris in 2023

maart 28, 2023
10 Voordelen van Krachttraining
Lifestyle

10 Voordelen van Krachttraining

maart 21, 2023
monica-geuze-vermogen
Geld

Monica Geuze – Haar vermogen, bezittingen en salaris in 2023

maart 17, 2023
De 8 mooiste lichaamsdelen van een man waar vrouwen gek op zijn
Beauty

De 8 mooiste lichaamsdelen van een man waar vrouwen gek op zijn

maart 17, 2023
Top 10 Duurste Lamborghini’s
Auto

Top 10 Duurste Lamborghini’s

maart 16, 2023
TheDailyStuff

Het laatste nieuws gebracht op een leuke manier. Dat is wat The Daily Stuff een goede website maakt. We brengen de leukste feiten en nieuwtjes

Lees verder

Adverteren bij TheDailyStuff.nl?
Mail naar info@thedailystuff.nl

Categories

  • Auto
  • Beauty
  • Business
  • Crypto
  • Entertainment
  • Fashion
  • Festivals
  • Food & Drinks
  • Formule 1
  • Gadgets en Tech
  • Games
  • Geld
  • Gezondheid
  • Gifts
  • Health
  • Home & Living
  • Horloges
  • Lifestyle
  • Movies & Series
  • Online marketing
  • Reviews
  • Sneakers
  • Sports
  • Tattoos
  • Tips
  • Travel
  • Voetbal

Browse by Tag

alcohol besparen bier Bitcoin Black Friday boek Champions League drank energie Explore Bali fake Films geld Golden Globes 2018 Grammy Awards Harbolnas Hollywood korting lijstjes Litecoin Louis van Gaal Market Stories Nederlands elftal Quentin Tarantino Rolex tips United Stated voetbal WK 2022

Recent News

Robert Doornbos, vermogen, inkomsten en bezittingen in 2023

Robert Doornbos: zijn vermogen, inkomsten en bezittingen in 2023

maart 29, 2023
Rico Verhoeven, zijn vermogen, salaris en bezittingen in 2023

Rico Verhoeven: zijn vermogen, bezittingen en salaris in 2023

maart 28, 2023

© 2022 Seolinkbuilding.nl - Achteraf Betalenen Nieuws.net en Livescore.info.

No Result
View All Result
  • Home
  • Entertainment
  • Tattoos
  • Formule 1
  • Festivals
  • Geld
  • Home & Living
  • Lifestyle
  • Online marketing
  • Gadgets en Tech
  • Tips
  • Voetbal
  • Contact

© 2022 Seolinkbuilding.nl - Achteraf Betalenen Nieuws.net en Livescore.info.

We gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te bieden door uw voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies. U kunt echter naar "Cookie-instellingen" gaan om een gecontroleerde toestemming te geven.
Cookie SettingsAccepteer alles
Toestemming beheren

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN